Gemensamt under åren har varit och är förvaltning med långsiktighet och hållbarhet. Vi tror på en öppen och tydlig kommunikation mellan hyresgäst och hyresvärd. Vi är ett familjeföretag med personlig service för våra hyresgäster. Vi strävar efter att vara tillgängliga och vi behöver er hjälp för att kvalitetssäkra vår verksamhet – Hör gärna av er med frågor eller med synpunkter på områden som vi behöver förbättra.
Vi vill tro att vi kommer långt med att alltid visa omtanke, hänsyn och sunt förnuft men då vi alla är olika finns det ett antal regler som alla våra hyresgäster och dess eventuella gäster ska förhålla sig till, se nedan vad som gäller hos oss.
Vi vill att ni skall trivas hos oss. Vi vill att alla våra hyresgäster tänker på ljudnivån. Grundregeln är att alla tänker på ljudnivån under hela dygnet men i synnerhet på tidig morgon och kvällstid. För gärna en dialog med era grannar och kommunicera om ni exempelvis någon gång planerar en fest där musik spelas efter kl 22.00.
Vi vill inte att ni matar fåglar eller andra vilda djur. Matrester och brödsmulor drar till sig möss och råttor som kan orsaka stor skada på våra hus.
I våra hus (Ringvägen samt i Laholm ) är det inte hyresgästerna som tar hand om trappstädning. När det gäller Danska vägen får ni hyresgäster hjälpas åt med trappstädningen. Kontakta dina grannar för att komma överens om ett schema. För er som inte har tvättpelare i era bostäder finns den gemensamma tvättstugan i källaren där ni bokar med nyckellåset som tillhör lägenheten.
Vi följer Fastighetsägarnas riktlinjer inför andrahandsuthyrning
Vi följer Fastighetsägarnas samt Hyresgästföreningens riktlinjer
Hos oss finns det möjlighet att betala in er hyra via autogiro. Hör av er till oss på mejladress, så hjälper vi er att komma igång med autogiro. E-faktura fungerar också bra. Pappersfaktura kommer om en tid att kosta extra.
Till varje lägenhet finns det ett tillhörande förråd i lägenheten, källare eller vind. Ett nytt hänglås på förrådet bör sättas upp när ni tillträder er nya bostad.
För att vi ska kunna garantera fria utrymningsvägar vid exempelvis brand behöver ni tänka även att inte placera föremål utanför ert förråd, detta gäller på alla gemensamma utrymmen i huset.
För ditt elabonnemang kan du kontakta Södra Hallands kraft (Laholm) alternativt Varberg Energi (Varberg). För fiber finns det olika bolag du kan använda för ditt abonnemang.
När det gäller glas, tidningar, papperskartonger, metallförpackningar, plast, farligt avfall och grovsopor så hänvisar vi till återvinningen i den mån det inte finns sortering i miljöhusen på gården. Av brandsäkerhetsskäl är det inte tillåtet att ställa grovsopor i källaren eller på andra platser i fastigheten.
Kontakta oss så hjälper vi er med ett återvinningskort lubben@wulker.se
För att vi skall kunna säkerhetsställa er och vår trygghet är det viktigt med en försäkring som är aktuell. Inbrott, brand eller vattenskador kan drabba vem som helst men det är du som hyresgäst som har ansvar och riskerar att bli ersättningsskyldig om en olycka skulle inträffa. Vi ber er därför att se över er hemförsäkring, om olyckan skulle vara framme.
I fall något oförutsett händer dig eller din bostad behöver vi på ett tryggt och smidigt sätt kunna kontakta era anhöriga. Vi behöver därför hjälp med att få fram kontaktuppgifter till era närmast anhöriga alternativ den som har en extranyckel till er bostad. Du får fylla i anhöriglistan när du flyttar in hos oss. Var vänlig uppdatera uppgifterna vid behov. Ni behöver även fylla i att vi får tillåtelse att gå in i bostaden med vår huvudnyckel.